mObywatel – pożyteczne usługi dla obywateli: infografika i artykuł
29 listopada, 2024Jak rozpoznać dezinformację – infografika i artykuł
6 grudnia, 2024Spotkania edukacyjne dla słuchaczy UTW – kampania „@ktywnie w sieci”
20 i 28 listopada odbyły się dwa kolejne wykłady dla seniorów (z serii trzech) na Uniwersytetach Trzeciego Wieku organizowanych przez WIB w ramach kampanii edukacyjnej dla Ministerstwa Cyfryzacji pn. „@ktywnie w sieci”.
Drugie spotkanie edukacyjne z serii wykładów pt. „Bezpieczeństwo seniorów w Internecie” odbyło się w dniu 20.11.2024r. w Hajnowskim Uniwersytecie Trzeciego Wieku, w którym uczestniczyło aż 140 słuchaczy UTW. Spotkanie poprowadziła Pani Aleksandra Czyrkowska, Koordynatorka projektów edukacyjnych w Warszawskim Instytucie Bankowości. Podczas wykładu Pani Aleksandra skupiła się na omówieniu usług e-administracji i bezpiecznym ich używaniu oraz opowiedziała o korzyściach wynikających z korzystania z aplikacji mObywatel, w tym funkcji „Zastrzeż PESEL” i „Bezpiecznie w sieci”. Ponadto pokazała przykłady wybranych oszustw w Internecie i przekazała, jak się przed nimi bronić oraz jakie są podstawowe zasady bezpieczeństwa w przestrzeni cyfrowej.
Natomiast trzeci i ostatni wykład w ramach kampanii edukacyjnej „@ktywnie w sieci”, odbył się w dniu 28.11.2024r. na warszawskiej SGH, w UTW Szkoły Głównej Handlowej. Spotkanie przeprowadziła Specjalistka ds. budowania świadomości cyberbezpieczeństwa w Państwowym Instytucie Badawczym – NASK, Pani Katarzyna Grabowska. Wykładu wysłuchało 60-ciu słuchaczy.
Na wykładzie prelegentka z NASK-PIB omówiła tematy przewodnie kampanii, w tym:
- co wyróżnia e-administrację, jakie zawiera usługi i jak z nich bezpieczne korzystać
- jak działa mObywatel i jak zastrzec PESEL
- co to jest dezinformacja i w jaki sposób ją weryfikować
- jak chronić swoją prywatność i wizerunek w sieci
- oraz przedstawiła przykłady oszustw internetowych zawierającej socjotechnikę (takich jak np. phishing) z poradami, jak się przed nimi bronić.
Słuchacze Uniwersytetów Trzeciego Wieku z zainteresowaniem wysłuchali wykładów – dziękujemy za aktywne uczestnictwo.
……………………………………..
Fundacja Warszawski Instytut Bankowości jest organizatorem kampanii „@ktywnie w sieci” realizowanej dla Ministerstwa Cyfryzacji, a NASK-PIB został Partnerem merytorycznym kampanii.