Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych. Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, 19 października ruszył Tydzień Płatności Bezgotówkowych, pod patronatem honorowym Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.
Tydzień Płatności Bezgotówkowych odbywa się w ramach kampanii Warto Bezgotówkowo, która została zainicjowana przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, a koordynowana jest przez Warszawski Instytut Bankowości. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach z bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności. W kampanii Warto Bezgotówkowo będziemy zachęcać Polaków do aktywnego korzystania z płatności bezgotówkowych. Dla konsumentów i dla przedsiębiorców oznaczają one oszczędność czasu, większe bezpieczeństwo i wygodę.
Bardzo ważną grupą, która coraz aktywniej korzysta z płatności bezgotówkowych są seniorzy. Ze względu jednak na bardzo szybko następujące zmiany technologiczne i istniejące w wielu rejonach naszego kraju wykluczenie cyfrowe, są szczególnie narażeni na wyłudzenia i ataki cyberprzestępców. Szczególnie też muszą o siebie zadbać w obliczu pandemii Covid-19. Dlatego podczas Tygodnia Płatności Bezgotówkowych przygotowane zostały różnego rodzaju materiały dedykowanych szczególnie seniorom.
W ramach Tygodnia będzie można zapoznać się z m. in.:
Do kampanii już teraz przyłączyło się wiele firm i instytucji. Są to między innymi banki, organizacje kartowe, uczelnie, samorządy terytorialne oraz media. Do udziału zapraszamy wszystkie podmioty zainteresowane upowszechnianiem płatności bezgotówkowych. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej www.WartoBezgotowkowo.pl