![Program Analityczno-Badawczy WIB](https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2020/11/program-analityczno-bankowy-pab-wib-logo-01-1920x285-1.png)
Webinarium PAB-WIB: Dostępność kredytowa – monitoring zjawisk bieżących i perspektywy
14 stycznia, 2022![I posiedzenie Rady Programowej VI Kongresu Edukacji Finansowej i Przedsiębiorczości 2022](https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/kefip-2022-i-posiedzenie-rady-programowej-01-1920x1080-1.png)
I posiedzenie Rady Programowej VI KEFiP
8 lutego, 2022Sektor bankowy we wspólnej misji edukacyjnej dla klientów
![Banki w Polsce - Kampania "Zrozumieć inflację i stopy procentowe" - Hipoteka na procent stały czy zmienny? Co lepsze podczas inflacji](https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/220117-zrozumiec-inflacje-i-stopy-procentowe-01-hipoteka-na-procent-staly-czy-zmienny-1200x628-1.jpg)
W poniedziałek 17 stycznia br. ruszyła kampania edukacyjno-informacyjna sektora bankowego pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe, organizowana przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i 14 bankami oraz 2 zrzeszeniami banków spółdzielczych. Jej celem jest przekazanie klientom w przystępny sposób rzetelnej wiedzy na temat różnic w kredytach hipotecznych o stałej i zmiennej stopie procentowej oraz wpływie inflacji na sytuację finansową gospodarstw domowych.
Podstawą działań edukacyjnych, wspierających codzienną komunikację instytucji bankowych z klientami są poradniki nt. stóp procentowych i ich wpływie na kredyty, które przygotowano w czterech wersjach, skierowanych do klientów, ale także uczniów, studentów i nauczycieli. Wszystkie poradniki będą dostępne w wersji elektronicznej na stronie kampanii pod adresem www.bankiwpolsce.pl/inflacja.
Zaplanowano także cykl artykułów edukacyjno-informacyjnych w najpopularniejszych tytułach ogólnopolskich dzienników oraz w mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych różnego rodzaju – od telewizji i rozgłośni radiowych, przez portale internetowe, po gazety i biuletyny.
Jak wskazują organizatorzy, działaniom w mediach tradycyjnych, towarzyszyć będzie kampania w social mediach z wykorzystaniem spotów wideo oraz grafik, które będą pojawiać się na popularnych serwisach społecznościowych. Uzupełnieniem medialnych aktywności, będą także specjalne wydania cotygodniowego podcastu 3 grosze o ekonomii, który jest dostępny na Spotify, Podcast Apple i wielu innych.
Dodatkowo, kampania będzie docierać za pośrednictwem lekcji i wykładów oraz ekranów multimedialnych do uczniów i studentów, uczestniczących w zajęciach realizowanych w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” – sektorowej inicjatywy edukacyjnej polskiego sektora bankowego, wspieranej już od 2016 roku.
Organizatorzy podkreślają, że w kampanii pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe uczestniczą niemal wszystkie największe banki obecne na polskim rynku oraz oba zrzeszenia banków spółdzielczych. Kampania potrwa do końca lutego br.
W kampanii uczestniczą:
Więcej informacji o kampanii na stronie www.bankiwpolsce.pl/inflacja oraz na stronach Związku Banków Polskich i Warszawskiego Instytutu Bankowości.
Szczegółowe informacje o bankach, uczestniczących w kampanii dostępne na stronach internetowych banków.
KONTAKT DLA MEDIÓW:
Warszawski Instytut Bankowości:
media@wib.org.pl
Związek Banków Polskich:
Przemysław Barbrich
przemyslaw.barbrich@zbp.pl
+48 660 763 831